3 rýchle tipy ako vybrať kancelársky papier
Vybrať ideálny kancelársky papier nie je až tak jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Šikovná sekretárka či asistentka má túto činnosť určite zvládnutú už v malíčku. Čo v prípade ak ste si kanceláriu otvorili až teraz alebo máte novú sekretárku? Určite neprehliadnite tieto 3 rýchle tipy pre správny výber vhodného kancelárskeho papiera.
Tip č. 1 – Veľkosť kancelárskeho papiera
Áno na veľkosti záleží, štandardne sa v kanceláriách využíva kancelársky papier vo veľkosti A4. Ak neviete aké sú veľkosti papierov môžete tak zistiť na tomto linku – veľkosti kancelárskych papierov. Ak máte kancelársku tlačiareň pre rôzne typy veľkostí papiera objednajte pre istotu rôzne veľkosti. Nám sa osvedčilo mať vždy v kancelárii nielen veľkosť A4, ale aj A3 a A2.
Tip č. 2 – Gramáž kancelárskeho papiera
Platí základné pravidlo, čím ľahší papier tým je menej reprezentačný. Väčšinou sa v kanceláriách používa papier s gramážou 70-80g. Na klasické faktúry, podacie lístky či tlač mailov je úplne dostačujúci. Ak však chcete pridať vytlačenému materiálu exkluzivitu, zvoľte ťažší papier o gramáži 135g až 200g.
Tip č. 3 – Aký typ tlačiarne máte
Ak chcete objednať vhodný typ papiera pre vašu tlačiareň, mali by ste vedieť či je atramentová alebo laserová. Rozdiel medzi týmito tlačiarňami je predovšetkým v ich technike tlače. Ak ste však technický antitalent, najlepšie spravíte ak sa spýtate vášho ITčkára alebo si vygúglite názov tlačiarne a internet vám ponúkne odpoveď.
Bonus: Tip č. 4 – Buďte ekologický
Ak je to možné skúste byť aj vy vo vašej kancelárií ekologický. Zvážte nutnosť tlače dokumentu či množstva jeho kópií. Ak je tlač nevyhnutná preferujte čiernobielu tlač, ideálne obojstrannú. A na koniec, nezabudnite použitý kancelársky papier recyklovať.
Ak si ani po dočítaní tohto článku nie ste istí, aký papier potrebujete, neváhajte nás kontaktovať a my vám radi poradíme pri výbere vhodného kancelárskeho papiera.